But wait: Universal attorney Arnold Shane insisted that he’d had an equally positive meeting with O’Shea that same day in April. Haut. What they find are terrified natives who live in the shadow of the towering Kong…. When audiences first saw the tall, dark, and hairy monster inhabiting a tropical island in King Kong (Dirs. We look back at its legal battle and the struggle to build a 40-foot robot ape... “No one cry when Jaws die,” Italian super-producer Dino De Laurentiis famously told Time magazine in 1976. Synopsis : New York, 1933. Kong become a star, thanks to the creative genius of the film’s special effects team. On this latter point, both Grodin and Bahrenburg agree: getting the hand to work was fraught with problems. En mer, on recueille Dwan, une jeune femme naufragée. Le précédent essai, avec Jessica Lange en 1976, a été un ratage retentissant. pour King Kong: Monteur: Ralph E. Winters: Coordinateur des effets spéciaux: Glen Robinson: Coordinateur des effets spéciaux: Joe Day: Coordinateur des effets visuels: Frank Van der Veer: Coordinateur des effets sonores: James J. Klinger: Cascadeur: Bill Couch C'est bien sympathique, ... Jackson avait réussi l'exploit de combiner effets spéciaux de pointe et émotion extrême... md2a Messages: 30 Inscription: 11 Oct 2007. Universal insisted that it had obtained a verbal agreement with RKO-General, and besides, the studio said, the publication of the King Kong story in a 1930s novelization meant that the material was now in the public domain. #MeToo Era Impacted Movies, TV Shows You Should Wa…, Cinema Fearité Presents ‘Cube’ – The Tribut…, Cinema Fearité Presents Ida Lupino’s ‘The Hitch-Hiker,’ A Simply Suspenseful Noir Thriller, Cinema Fearité Presents ‘1984’ – The Late John Hurt In An Eerily Prescient Look At Things To Come, Cinema Fearité Presents ‘Rodan’ – The Captain America to Godzilla’s Iron Man, Cinema Fearité Presents ‘Donovan’s Brain’ – A Movie About A Man Possessed…By A Bodyless Brain, ‘The Wolverine’ Is The Solo Film Fans Of X-Men Have Been Waiting For, Indie-Triumph ‘Babylon’ Explores Race Relations Through Music, Intimacy, Unflinching Honesty, ‘Camino’ Lets Career Stuntwoman Zoë Bell Show Off Her Action Star Skills. Before King Kong, he’d worked on such Italian classics as Mario Bava’s Planet of the Vampires and Dario Argento’s Deep Red. En cela, c'est vraiment un film fantastique ! Marquante dans son utilisation des premiers effets spéciaux (transparences, maquettes) et dans son propos résolument moderne. Le Kong de 1976 est un nanar. Gluttons for punishment, De Laurentiis and John Guillermin reteamed for a belated sequel, King Kong Lives, a decade later. For years after its release, a rumor circulated that a man in a monkey suit played Kong—and some stuntmen even said they were that man. “That’s important because that dimension gives Kong weight and a grandiose quality, where a human will look like a speck in the shadow of this colossus, and you see how insignificant we are in his world, where we really don’t belong,” Visual Effects Supervisor Jeff White explained in materials for the film. King Kong, c'est un peu notre grand méchant loup moderne, la figure mythique du cinéma qui fait peur et qui nous procure tant de frissons ! le King Kong de 1933 en version américaine et le fils de King Kong de 1934, sont largement supérieures en inventivité et en émotion que celui de 1976. Puis, l'arrière plan de la ville a été réalisé en peinture sur verre. An estimated $10 million was spent on marketing – another uncommonly high amount for the era. He would later compare building Kong to “the United States space program” during the race to the moon. Superviseurs des effets spéciaux : Harry Redmond Jr., Harry Redmond Sr. et Frank D. Williams; ... King Kong (1976) : réalisé par John Guillermin avec Jessica Lange et Jeff Bridges, sorti en 1976. Vers la fin des années 50, Willis O’Brien, le génie derrière les effets spéciaux du King Kong de Cooper et Schoedsack (1933), avait l’idée un peu folle de vouloir se faire affronter son bébé King Kong et une créature de Frankenstein géante, pour prolonger le mythe de la créature simiesque. When De Laurentiis set out to make King Kong, he’d predicted that audiences in the ’70s, reeling from the Vietnam War and a fuel crisis, were in dire need of some larger-than-life entertainment to escape from the horror of it all. Ce fut un choix de l'animateur Willis O'Brien, pionnier des effets spéciaux et de l'animation en volume, qui voulait en faire un « homme-singe » plus qu'un véritable gorille. De Laurentiis offered $200,000 plus three percent of the remake’s gross profits in return for the rights to Kong; a sum far higher than the reported $150,000 RKO-General were looking for. For his part, Baker was displeased with the way the effects turned out; he’d pressed for a beast that walked on all fours like a real ape. Il s’agit une grosse production jouant avant tout sur la facilité (le thème écologique, la caractérisation des personnages et de leurs relations…) et desservie par des effets spéciaux très limites. “ Pourvu qu’ils ne nous demandent pas de transposer l’action à l’époque actuelle, comme dans le remake de 1976 ! “John came over and assured me the leg would miss my by plenty,” Grodin later wrote. Un nouveau Godzilla vs King Kong est d’ailleurs en projet pour 2020. Pour représenter King Kong en 1933, Merian C.Cooper et Ernest B.Schocdask ont utilisé une figurine articulée de trente centimètres de haut recouverte de poils de lapin. Le script est envoyé à Universal et Jackson tourne en rond en attendant le verdict des patrons du studio. Its eyes rolled. Depuis dix ans, il est pris en charge par l'Atlanta Institute. Mots-clés: King Kong, Jackson, effets spéciaux, remake Keywords: King Kong, Jackson, special effects, remake Peu de films ont marqué l’histoire du cinéma comme King Kong. To some, it might have sounded like a fool’s errand: take a much-loved classic, 1933’s King Kong, and remake it for a modern, more cynical age. In front of a crowd of hundreds of unpaid extras, with cameras rolling, the mechanical Kong was grandly unveiled. But the rush to get King Kong moving had taken its toll on the production; by starting before it was ready, the movie risked burning through millions of dollars. Stowing away on board is Jack Prescott (Jeff Bridges), a palaeontologist curious about what natural wonders the island might hold. King Kong 2 (King Kong Lives) est un film américain réalisé par John Guillermin, sorti en 1986. The end result: an impressive Kong, when he’s not in-motion. The critical reaction was more mixed, with many criticizing its dialogue and camp tone. Intellectuals gonna love Kong. The Struggles of King Kong ’76. While no papers were formally signed, Shane claimed that O’Shea had verbally accepted Universal’s offer of $200,000 plus five percent of the remake’s net profits for Kong. Kong : Skull Island avait été plutôt bien accueilli par les critiques et les fans et on doit avouer que les effets spéciaux de ce long métrage étaient assez impressionnants. “ Comment va-t’on placer Naomi Watts dans la patte 3D de Kong ? Dans les années 1930 à New York lors de la Grande Dépression, Ann Darrow, une jeune comédienne de vaudeville se retrouve au chômage après la fermeture de son théâtre. Glen Robinson, who’d worked on the special mechanical effects on such films as Tora! Tora! It’s a claim refuted by Bruce Bahrenburg’s book, The Creation of Dino De Laurentiis’ King Kong, but one backed up by actor Charles Grodin. In terms of box office, King Kong was a hit, but hardly of the magnitude De Laurentiis might have hoped; on a final budget of $24 million, it made around $90 million. It was advertised a full-year before release, at a time when such a thing was virtually unknown – these days, early hype is pretty much a given. The 18- to 24-inch models that were covered in rabbit fur, built by Willis O’Brien’s assistant Marcel Delgado, made history as the first to have metal skeletons and joints, allowing smoother movements with rubber muscles that expanded and contracted. Ils œuvrent alors côte à côte sur le tournage de plusieurs films (le King Kong de 1976 notamment [2]). The hairy foot came down – and missed him. KING KONG remporte un Oscar pour ses effets spéciaux (bien que moyens, mais la véritable révolution des FX viendra seulement l'année suivante avec LA GUERRE DES ÉTOILES) et Jessica Lange remporte le Golden Globe de la meilleure jeune actrice… pas mal pour un premier film ! It’s the pivotal moment where Kong escapes and goes on his ill-fated rampage, a tantrum which eventually concludes at the top of the World Trade Center. Get the best of Den of Geek delivered right to your inbox! The robot was meant to be the centerpiece of the film but it was barely used because of technical issues, so Baker’s monkey suit filled in. La compagnie pétrolière "Petrox" monte une expédition à la recherche de nouvelles nappes. King Kong 2 with Jessica Lange was a great movie. Released in 2005, the $207 million budget picture broke the record for the largest number of effects shots in a single film. Their film, King Kong, recounts how a giant prehistoric ape is discovered and brought… Dans le film de Cooper et Schoedsack, l'un des personnages principaux décrit le monstre comme n'étant « ni Bête, ni Homme » (« no Beast, no Man »). Dans les années 1970, la société Petrox envoie Fred Wilson (Charles Grodin) à la recherche de la mystérieuse « For the ape suit, Rambaldi collaborated with Rick Baker, the 25-year-old make-up effects artist who’d recently scored a major credit as an assistant to Dick Smith on The Exorcist. Pour surfer sur le succès du premier King Kong, une suite est mise en chantier la même année.L'équipe originale (Cooper à la production pour la RKO, Schoedsack à la réalisation et Willis O'Brien aux effets spéciaux) rempile et envoie des aventuriers dans l'île sauvage de l'Océan Indien à … C'est une suite directe au King Kong de 1976, du même réalisateur. King Kong (ook bekend als King Kong: The Legend Reborn) is een Amerikaanse film uit 1976 over de fictieve reuzengorilla Kong.De film is een nieuwe versie van de gelijknamige film uit 1933.De film werd geproduceerd door Dino De Laurentiis. But De Laurentiis, who died in 2010, was as much a gambler as an avid lover of film. Time would quickly prove De Laurentiis right; six months after King Kong‘s release, Star Warscame out, and suddenly, the producer’s giant ape movie looked like something from a bygone age. As part of that $16 million budget, De Laurentiis had his mind set on building something the world had never seen before: a full-scale, 40-foot high animatronic Kong.